لازم است برای مشاهده بهتر مطالب, فونتهای مورد نظر را از بخش لینکها دریافت کنید

Thursday, February 12

John Lennon

درود ؛

جان لنون خواننده و نوازنده بزرگ انگليسي ، فعال سياسي و يكي از بزرگترين طرفداران حقوق بشر متولد 1940 در ليورپول انگلستان بود و در 1980 در امريكا به ضرب گلوله به طرز وحشيانه اي توسط شخصي به اسم Chapman به قتل رسيد. او با شليك 4 گلوله از پشت لنون را كشت و در عين ناباوري تنها به 20 سال زندان محكوم شد.
جان لنون در دوران نوجواني و جواني به علت هوش نه چندان بالا موفق به تحصيل در هيچ مقطع علمي معتبري نشد و تنها توانست به كمك مدير مدرسه و حمايت خاله اش به دانشگاه هنر ليورپول برود.
او پس از ورود به گروه
Beatles و قرار گرفتن در كنار McCartney با اشعار تاثير گذارش و طرز بيان ويژه به شهرت رسيد. او نوازنده اي نيمه حرفه اي بود اما در هماهنگ كردن اشعار با قطعات موسيقي براستي استاد بود. وي همراه با Paul McCartney در طول حدود 13 سال حضورش در Beatles آهنگهاي جاوداني را همچون Love Me Do و Loves You She را ساخت و باعث شد سالها Beatles به عنوان برترين گروه Rock تاريخ موسيقي جهان برشمرده شود. او در سپتامبر 1969 Beatles را ترك كرد و به كار تكنوازي روي آورد و در آنجا هم موفق بود.
وي زماني كه به كمك همسر دومش Yoko Ono قطعه مشهور Give Peace A Chance را ساخت به نهايت شهرت در سرتاسر دنيا رسيد. اين قطعه در اعتراض به جنگ ساخته شده بود و در روز دومين اخطار به دولت ويتنام توسط 250 هزار نفر از مردم در يك راهپيمايي به طور همصدا خوانده شد و احتمالا منظره اي با شكوه را به وجود آورده.
او يك معتاد به مواد مخدر بزرگ نيز بود. وي در ابتدا زماني كه درBeatles  بود مصرف را شروع كرد و تقريبا 5 برابر Paul McCartney مواد مصرف ميكرد. اين مواد شامل انواع شاهدانه و ديگر موارد تدخيني سبك بود. بعدها مصرف LSD و هروئين و ... براي او معمول شده بود. البته به علت ثروت زياد خودش و همسرش مي توانست تا حدي خود را سرپا نگاه دارد .
او جوايز زيادي را در دوران زندگي خود در يافت كرده. انواع جوايز British Awards ، Grammy ، Rolling Stone بعضي از آنها هستند. او تا به امروز هميشه جزو خواننده هاي ماندگار بوده است. اگر اشتباه نكنم او هنوز هم پر درامدترين مرده جهان است و هرساله بخشي از دست نوشته ها ، موسيقيها يا خاطرات او توسط خانواده اش منتشر مي شود و به خوبي به فروش مي رسد.
جان لنون بيشتر شهرتش را به علت فعاليت سياسيش و همكاري با Hippie ها بدست آورد و در نظر مردم تشنه به صلح امريكا و انگلستان بزرگ جلوه كرد و در ارتباط با موسيقي حرف زيادي براي گفتن ندارد پس اجازه دهيد مطلب را به اتمام برسانيم.



No comments:

Post a Comment