لازم است برای مشاهده بهتر مطالب, فونتهای مورد نظر را از بخش لینکها دریافت کنید

Tuesday, February 17

Jean Michel Jarre

درود ؛
ژان ميشل ژار در 24 آگوست 1948 در ليون فرانسه به دنيا آمد. او در محيطي موسيقي پرور رشد نمود چرا كه والدين وي پسرشان را از سالهاي كودكي به آموزش موسيقي تشويق نمودند. در طول سالهاي نوجواني ژان به نوازندگي و مطالعه درباره سبكهاي مختلف موسيقي مشغول بود ، اما نقطه عطف فعاليتهاي او وقتي شكل گرفت در سال 1968 موسيقي الكترونيك را كشف كرد.
ژان خيلي زود به يك متخصص در زمينه موسيقي الكتروآگوستيك تبديل شد و به سرعت خود را به يك حرفه اي در زمينه تركيب نواها و آهنگسازي اين سبك تبديل نمود. درسالهاي نخستين دهه 70 او تقريبا خود را به عنوان يك موسيقيدان سرشناس در فرانسه معرفي نمود و در سال 71 نخستين آلبومش را با نام La Cage وارد بازار كرد كه شامل نخستين تركيبهاي الكترو اگوستيك او بود. در همان سال او از سوي خانه اپراي پاريس ژان مسئول آهنگسازي براي باله AOR شد و اين اولين باري بود كه خانه اپرا از موسيقي الكتروآگوستيك براي اوپرا خود استفاده ميكرد. در سال 1976 وي آلبوم Oxygen  را عرضه كرد كه نظر جهانيان را به سوي او برگردانيد و با شكستن فروش خارجي فرانسه او از يك چهره ناشناس به يك فوق ستاره جهاني تبديل شد.
ژان در تاريخ 14 جولاي 1979 نخستين كنسرت خود را در پاريس به اجرا درآورد كه استقبال يك ميليون نفري از آن شد تا نام وي در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت برسد.




No comments:

Post a Comment