لازم است برای مشاهده بهتر مطالب, فونتهای مورد نظر را از بخش لینکها دریافت کنید

Friday, January 30

Mark Knopfler

درود ؛
مارك نافلر گيتاريست برجسته گروه Dire Straits متولد 1949 در گلاسكو ي اسكاتلند است. او با همكاري برادرش David باند Dire Straits را تشكيل داد و پس از كسب شهرت و ثروت فراوان در سال 1995 گروه را رسما مختل كرد تا طرفداران پس از آن با خاطرات و اثار بي نظير ساخته شده به دست آنها زندگي كنند.
وي پس از آن به ساخت آثار تكنوازي خود پرداخت و تا به امروز 5 آلبوم Studio از خود منتشر كرده است. وي هميشه تلاش داشته تا موسيقي خود را به سبك Celtic Rock و Country-Blues بسازد. او در طي دوران زندگي هنري خود با كساني چون Chet Atkins و Bob Dylan و Eric Clapton و ... همكاري داشته است. مهارت او در نواخت گيتار بسيار عالي و  دلنشين است. وي چپ دست است ولي هميشه با دست رات پيك مي زند، در واقع او هيچگاه از پيكهاي معمولي استفاده نمي كند. او از نوعي FingerPick استفاده مي كند كه ClawHammer ناميده مي شود و روي ناخن دست سوار مي شود. گيتاريستها معمولا از آن براي گيتارهاي كلاسيك و بيس استفاده مي كنند ولي او براي لرزش Stringهاي انواع الكتريك نيز بهره مي برد . گاهي هم تنها از انگشتان خود كه كاملا مرتب و بدون ناخن اضافي هستند استفاده مي كند. در واقع همين مساله باعث شده كه صداي خروجي بسيار نرم و دلنشين باشد.
او در رتبه بندي مجله Rolling Stone هميشه زير 30 بوده است.
گيتارهاي مورد علاقه او سري هاي مختلف
Fender هستند البته گاهي از گيتارهاي ديگري نيز استفاده كرده است.
جوايزي كه او تا به امروز كسب كرده است بسيار متعدد است؛ او همراه با
Dire Straits و بصورت Solo چندين بار جايزه Grammy را دريافت كرده يا نامزد دريافت آن شده است. همچنين او از خانواده سلطنتي انگلستان نشان افتخار دريافت كرده است. همچنين دانشمندان علم جانورشناسي باستاني نام گونه اي از دايناسور را به افتخار او Masiakasaurus knopfleri گذاشته اند !
او در سال 1993 از دانشگاه New Castle و در سال 2007 از دانشگاه موسيقي Sunderland دكتراي افتخاري موسيقي دريافت كرده كه انصافا به حق بوده و مثل دكترا گرفتن بعضي ها نيست.
او در سايت
Fender به عنوان بهره ور لايق سري فندر معرفي شده است.
در آخر همچون هميشه تهيه Archive كارهاي Solo و همراهي با Dire Straits را به شما پيشنهاد مي كنم.
همچنين
 مشاهده كنسرت A Night In London را به شما توصيه اكيد مي كنم.


No comments:

Post a Comment