لازم است برای مشاهده بهتر مطالب, فونتهای مورد نظر را از بخش لینکها دریافت کنید

Wednesday, May 13

Dokken

Don Dokken متولد ماه ژون سال 1953 است. وي از سال 1975 تا به الان در باند خود به نام Dokken فعاليت كرده و كارنامه قابل قبولي را از خود ارائه كرده است. سبك وي به وضوح Glam Rock است و در بعضي از قطعات به Heavy Metal نزديك مي‌شود. ساز حرفه اي او گيتار الكتريك بوده و مسئوليت مهم Vocal را نيز خود او بر عهده گرفته است. در حقيقت آنچه علاوه بر موسيقي خوب باعث شده اين گروه پرطرفدار باشد صداي دلپذير و حرفه اي اوست. او علاوه بر فعاليت گروهي در اوقات بيكاري يا زماني كه گروه در وقفه به سر مي برد آلبومهاي تكنوازي خود را مي سازد. تا به امروز دو بار در سالهاي 1990 و 2000 دو آلبوم به نامهاي from the ashes Up و Solitary را ساخته و به بازار عرضه كرده كه طرفداران خود را دارد.
در عرصه گروهي نيز او تا الان 10 البوم ارائه كرده و مشغول كار بروي آلبوم يازدهم است. علي رغم اينكه ايشان و گروهشان در ايران چندان شناخته شده نيستند ولي در امريكا و اروپا بسيار مشهور و شناخته شده هستند.
گروه پس يك وقفه شش ساله از سال 87 تا 93 دوباره كار خود را از سر گرفت هرچند كه ديگر نتوانست موفقيت گذشته را كسب كند. اعضاي اين گروه به صورت افتخاري بارها براي باندهاي مشهوري چون
Iron Maiden ، Judas Priest ، Dio ، Rush ، Steel Dragon و ...بروي صحنه رفته اند.
داكن هميشه در كنار گروه هايي چون
Aerosmith و Poison تورهاي دور دنيا خود را برگزار ميكند و هميشه پيش از بقيه روي صحنه مي رود.
آرشيو داكن را در دست علاقه مندان به راك مي توانيد ببينيد.




 آهنگ زير، قطعه مورد علاقه من از اين باند است :








 

No comments:

Post a Comment