لازم است برای مشاهده بهتر مطالب, فونتهای مورد نظر را از بخش لینکها دریافت کنید

Tuesday, January 20

Robert Fripp

رابرت فريپ متولد 1946 در انگلستان است (62 ساله) و درسال 1965 گروه متفاوت King Crimson را پايه گذاري كرد.
او از ابتداي فعاليتش تا به امروز هميشه در ليست 100 گيتاريست برتر بوده است. وی هميشه به دنبال تغيير و تحول بوده و در اين راه اعضاي گروه را مرتبا تعويض كرده است. رفتار او كاملا نشان دهنده آن است كه فردي خشك و ديكتاتور است و به اعضاي ديگر گروه اجازه اظهار نظر نمي دهد ولي خودش اين موضوع را نپذيرفته و جالب اينكه براي تاييد حرف خود آزادي اعضا در انتخاب Brand سازهاي خود را مثال زده است !!!
با اين حال وي به علت كارهاي بي نظير خود راهي براي انتقاد باقي نمي گذارد.
شعري را كه در پست قبل قرار دادم و آهنگ بي نظيرش از ساخته هاي او در آلبوم آخر گروه در سال 2003 است.
ايشان سبك فعاليت خود را هميشه Progressive Rock قرار داده است اما در هر آلبوم اثراتي از سبكهاي مختلف ديگر نيز به آن اضافه مي كند تا هميشه نوآور باشد.
او در سرتاسر انگلستان و آمريكا و حتي تمام دنيا شهرت دارد. او فردي بسيار با اعتبار و محترم به حساب مي آيد.
وی تا به امروز براي فيلمها ، مراسم ، پروژه هاي بسياري موسيقي ساخته  و با گيتاريستهاي نام آوري چون Joe Satriani و Steve Vai همكاري كرده. در سال 2004 به اين دو نفر افتخار داده و در كنارشان در مراسم G3 گيتار زد ؛ براي شركت مايكروسافت موسيقي هاي جديد ويندوز ويستا را ساخت و بسيار كارهاي ديگر.
رابرت در سال 1984 درجه استادي را از ASCE دريافت كرد و از آن زمان به تدريس نيز مي‌پردازد. او يك فرد چپ دست است ولي هميشه با دست راست گيتار ميزند. يك نكته جالب ديگر AlbumCover هاي گروه است كه خيلي متفاوت و پرمعناست.
او هيچگاه به دنبال كسب درامد از راه موسيقي نبوده و تنها به دنبال ساخت آثاري جاودان بوده است. در سال 1981 بالاخره توانست كسي را كه از نظر اخلاق و رفتار به خودش شبيه باشد پيدا كند و دونفري بار سنگين موسيقي Progressive را حمل كنند البته درست نيست كه فعاليت باندهايي مثل RUSH را ناديده بگيريم. Adrian Belew (آدريان بلو) در 1981 به عنوان Lead Guitarist به گروه پيوست و در كنار رابرت مسير گروه را تقريبا تغيير داد.
در آخر طبق معمول توصيه مي كنم Archive موسيقي گروه را كه تقريبا كمياب است تهيه كرده و از ابتدا و با حوصله به آن گوش فرا دهيد تا تفاوت موسيقي هر آلبوم را حس كنيد.


No comments:

Post a Comment