لازم است برای مشاهده بهتر مطالب, فونتهای مورد نظر را از بخش لینکها دریافت کنید

Thursday, January 22

Ennio Morricone

Ennio Morricone   متولد 1928 در ايتالياست. او از بزرگترين موسيقيدانان ايتاليا و البته جهان به حساب مي آيد. او سازنده شاهكار بي همتاي Chi Mai است كه از همه كانالهاي تلويزيوني داخلي و خارجي براي هر مناسبتي پخش مي شود ، حتما شنيده ايد.
شهرت او به علت ساخت موسيقي براي فيلمهاي متعدد است البته او به طور جدا آلبومهاي ديگري نيز منتشر كرده است. وي در ابتداي كارش به سبك پاپ نيز اثاري را ارائه كرد كه بسيار مشهور هستند و هنوز هم در بين ايتالياييها محبوب است. مثلا در سال 1966 موسيقي به نام
  Se telefonando را ساخت كه يك خواننده هموطن او به نام Mina آن را اجرا كرد.
عمده كارهاي او در سبك كلاسيك مدرن و مدرن سيمفونيك است. از جمله فيلمهايي كه او نقش آهنگساز را در آن برعهده داشته مي توان به خوب، بد، زشت ؛ روزي روزگاري در غرب ؛ لوليتا ؛ تسخيرناپذيران و بسياري ديگر اشاره كرد. در مجموع او براي بيش از 500 اثر سينمايي و تلويزيوني موسيقي ساخته و شايد به همين تعداد جايزه برده يا نامزد دريافت جايزده گشته است !
در ارتباط با نوازندگي ؛ ساز تخصصي او ترومپت است و از 9 سالگي تحت تاثير پدرش و به تقليد از او به يادگيري پرداخت. از 12 سالگي وارد هنرستان موسيقي شد. در آن زمان به علت جنگ جهاني دوم اوضاع مساعد نبود و او مجبور شد به جاي يك دوره 4 ساله در عرض 2 سال تحصيلات خود را به پايان برساند. به گفته خودش وي در آن زمان به دليل وضع نامناسب مجبور به تحمل مشقت هاي فراوان مثل گرسنگي طولاني مدت شد و مرگ بسياري از هموطناش را شاهد بوده كه از همين صحنه ها براي ساخت قطعات خود الهام گرفته است.
وي پس از سال 2001 مشغول به برگزاري تورهاي دور دنيا شد كه بسيار با شكوه برگزار مي شود. اين تورها با همراهي اركستر سيمفونيك رم به انجام مي رسد. تور دور دنيا وي به مناسبت 75 سالگرد تولدش را مشاهده كرده ام و توصيه مي كنم حتما ببينيد.
او هم اكنون در آستانه 80 سالگي همچنان فعاليت مي كند و اميدوارم سالهاي بسيار ديگر نيز در سلامتي بماند.


No comments:

Post a Comment