لازم است برای مشاهده بهتر مطالب, فونتهای مورد نظر را از بخش لینکها دریافت کنید

Tuesday, December 16

Larry Graham

درود ؛
این پست به بیسیست مورد علاقه شخص من یعنی Larry Graham اختصاص دارد.
ایشان متولد 1946 در تگزاس هستند و جزو 10 موزیسین برتر سبک Funk/Soul هستند. نواخت بیس گیتار ایشان واقعا بی نظیر است. البته بعد از او Mark King به همین کیفیت و قدرت، تکنیک ابدایی او یعنی Slap and Pop را اجرا کرد که این مطلب رو در چند پست قبل هم نوشته بودم.
در واقع بعد از او افراد مهمی رو به اجرا با این تکنیک آوردند مثل
Stanley Clarke و Victor Wooten و Markus Miller و ... اما هیچ کدام مثل King در این تکنیک موفق نبودند و خودشان هم این موضوع را قبول دارند.
در این تکنیک اگر گیتاریست را راست دست فرض کنیم برخورد دست راست به سیمها در بیشتر مواقع توسط انگشتهای میانی و شست به شکلی غیر قابل وصف است. برخوردها بسیار بسیار سریع و حساب شده هستند و بیننده را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد.
اما این تکنیک چگونه اختراع شد ؛ زمانی که گروه او ، Sly & Family Stone درامر خود را از دست داد گروه تا مدتی بدون درامر فعالیت کرد و این نابغه تصمیم گرفت راه حلی بیندیشد.
لذا تصمیم گرفت نت های مهم درام را همراه با نتهای عادی بیس با ساز خود بنوازد ! حیرت انگیز نیست؟
او با برخورد ویژه ای از انگشت شست با بالاترین سیم بیس ، بیس درام را شبیه سازی کرد. همچنین با برخورد ویژه ای از انگشت میانی با سیم سوم بیس ،
Snare یا Side Drum را شبیه سازی کرد.
البته انجام این تکنیک با ایجاد تغییری مختصر در کوک سیمها امکان پذیر است.
در ابتدا وقتی این تئوری را برای همکارانش توضیح داد باعث خنده آنها شد ولی وقتی اولین اجرا او را دیدند به نبوغ بی همتای وی پی برند.
Larry از سال 1967 به طور حرفه ای به اجرا و تدریس مشغول است و شاگردان او تنها نوابغی هستند که خود او انتخاب می کند .
وی تا سال 1972 در
Sly & Famliy Stone باقی ماند و بعد جدا شد و به ساخت Solo های خود پرداخت؛ در این حین برای 5 سال نیز با Jehovah's Witnesses همکاری کرد.
وی بارها در کنار Prince قرار گرفته و همین امر اعتبار بی انتهای او را در دنیای موسیقی ثابت میکند مثلا طی یک همکاری دو نفره در 1998 آلبوم GCS 2000 را تولید کردند که تمام آهنگها و شعر ها همچنین بیشتر اجراها توسط خودشان انجام شد و فروش قابل ملاحظه ای داشت.
Larry تا به امروز 13 آلبوم استودیو تولید کرده که دانلود آنها از اینترنت را به شما توصیه می کنم.



No comments:

Post a Comment