لازم است برای مشاهده بهتر مطالب, فونتهای مورد نظر را از بخش لینکها دریافت کنید

Wednesday, July 29

Chris De Burgh

درود، غيبت طولاني من رو ببخشيد؛
كريس ديبرگ رو تقريباً همه شما به خوبي مي شناسيد. خواننده و نوازنده خوش صدايي كه هم اكنون 60 ساله است و در طول حدود 35 سال فعاليت هنري اش اثبات كرده به هيچ كس نيازي ندارد. كريس متولد آرژانتين است ولي اصالت وي همچون ديگر موسيقيدانان بزرگ به انگلستان و بريتانياي كبير برمي گردد. سبك كاري او بيشتر Pop/Rock است ولي خيلي اوقات به Soft Rock حتي Progressive نيز وارد مي شود. ساز تخصصي او پيانوست و براستي عالي و با احساس مي نوازد. البته به خوبي گيتار ميزند.
شهرت وي در ايران اگر بيشتر از انگلستان نباشد ، كمتر هم نيست. به همين جهت تنها هنرمند غربي است كه پس از انقلاب 57 ، در ايران اجرا داشته است هر چند بسيار محدود.(نمي دانم آن كنسرت بي ارزش گروه آريان را كه با حضور كريس ديبرگ انجام شد ديديد يا نه.)
اولين حضور حرفه اي و افتخار آميز وي وقتي بود كه گروه Supertramp حمايتش كرد و به او اجازه داد در كنارش روي Stage برود و يكي دو قطعه بنوازد. اما كسي از آينده خبر نداشت. اعضاي Supertramp نمي دانستند كه يك ابر ستاره را روي Stage مي برند. او خيلي زود مشهور شد. Single هاي ابتداييش به سرعت فروش رفت و به يك چهره جوان دوست داشتني در همه جهان تبديل شد. حتي در 1977 كاست ها و Record هاي ابتدايي او به سرعت در ايران تكثير شد (پدر من ارشيو كاملي از آثار اصلي وي دارد).
كريس ديبرگ چند سالي است وارد جوامع مختلف بشردوستي شده و براي حمايت از مظلومان سرتاسرجهان تورهايي ترتيب مي دهد يا به نحوي حمايت خود را اعلام مي كند. آخرين مورد آن را همه شما اخيرا شاهد بوديد. مشهورترين آهنگ وي Lady In Red است كه حتما شنيده ايد. علاوه بر آن I Love The Night نيز بسيار محبوب است.



No comments:

Post a Comment