لازم است برای مشاهده بهتر مطالب, فونتهای مورد نظر را از بخش لینکها دریافت کنید

Wednesday, June 3

The King

درود؛
امروز تصميم دارم راجع به سلطان موسيقي Rock ‘n’ Roll يك مقاله بنويسم. من رو Elvis  تعصب ويژه اي دارم.
Elvis در ژانويه 1935 به دنيا آمد و شوربختانه در سن 42 سالگي به علت بيماري و البته مصرف دراگ از دنيا رفت. وي اولين كسي بود كه موسيقي كانتري رو با بلوز تركيب كرد و با لحن ويژه به اجراي موسيقي خاصي پرداخت كه مورد توجه تمام مردم قرار گرفت. او خيلي زود به يك نماد فرهنگي در امريكا تبديل شد.
الويس در يك خانواده نسبتاً فقير رشد كرد. در كودكي لكنت داشت و مورد آزار هم كلاسيهايش قرار مي‌گرفت. در جشن تولد يازده سالگي اولين گيتار خود را هديه گرفت. البته او از اين هديه خوشحال نشد چون آن زمان از موسيقي چيزي نمي دانست. او از همان سال مشغول يادگيري گيتار شد. پس از مدتي توانست استعداد خود را ببيند. در خانواده هميشه از وي براي اجرا درخواست مي‌شد و البته دوستانش هم همينطور. موسيقي دلخواه وي از ابتدا متفاوت بود. يك موزيك مهمل و مخلوط. چيزي كه فقط خودش از آن لذت ميبرد. پس از مدتي به موزيك خود سامان داد و با اجرا براي هم كلاسي هايش و والدين آنها به تدريج مشهور شد. در 1953 اولين ضبط خود را انجام داد؛ آهنگي با نام
My Happiness . پس از آن به سرعت پيشرفت كرد و با بزرگان موسيقي آن زمان ديدار كرد. در 23 مارس 1956 اولين آلبوم رسمي خود را با نام Elvis Presley عرضه كرد كه براي ده هفته در صدر جدول فروش موسيقيهاي Pop قرار داشت. در همان سال او اولين فيلم خود را نيز بازي كرد. فيلمي با نام Love Me Tender . پس از آن با Showman هاي مهم آن زمان بروي صحنه رفت و خود را به خوبي نشان داد. براستي كه راه پيشرفت را خوب مي‌دانست!
در 1957 با
Jailhouse Rock به اوج رسيد. اين موسيقي پر فروش ترين Single  جهان است و بارها توسط گروه هاي معتبر Cover شده است.
روند پيشرفت او غير قابل توصيف بود. شايد هيچ كس مرگ زودهنگام او را تصور نمي كرد. پادشاه موسيقي راك در نهايت در Graceland مدفون شد.
او در طي دوران فعاليتش حدود 75 آلبوم استوديو ساخت و بيش از 100
Single ارائه نمود. در نهايت تا به امروز اثرات او تا 300 ميليون نسخه فروش داشته است.
مرگ زودهنگام او شايد تلخترين حادثه هنر موسيقي بوده باشد. روحش شاد.


No comments:

Post a Comment