لازم است برای مشاهده بهتر مطالب, فونتهای مورد نظر را از بخش لینکها دریافت کنید

Friday, November 21

Neil Young

 Neil Percival Young متولد 1945 در Ontario کانادا میباشد.
شهرت ایشان به علت صدای خاص حنجره و نواخت ممتاز گیتار است. ایشان علاوه بر گیتار در نواخت پیانو و هارمونیکا نیز مهارت کافی دارند.
Young در سبکهای مختلف موسیقی فعالیت داشته و تقریبا در همه نیز موفق بوده است. در Rock و Blues و Country، Jazz فعالیت کرده آثار بسیار ممتازی به جای گذاشته.
برخی از آهنگهای برجسته ایشان که تا به امروز محبوب مانده عبارتند از :
Heart of Gold , Harvest Moon , Old Man , Cinnamon Girl , Rockin’ In The Free World , Hey Hey و Into Black . موسیقی های برتر ایشان بارها توسط گیتاریستهای برتری چون Joe Satriani کاور شده است.
اشعار مورد استفاده ایشان معمولا توسط خودش سروده می شود و مضامینی چون ستایش امریکا و افسانه های امریکایی و آزادی دارد. او از سال 1960 فعالیت می کند و به تازگی سبک کاری خود را به Grunge , Industrial , Alternative Country تغییر داده است. اوج دوران او وقتی بود که روی Hard Rock فعالیت می کرد.
وی علاوه بر کار موسیقی در فیلمسازی نیز کارنامه خوبی دارد. برخی از این فیلمهای او عبارتند از Through the Past در 1973 و Greendale در 2003.
او همیشه انسان خیرخواهی بوده و درامد حاصل از بسیاری از کنسرتهایش را وقف حمایت از افراد بی بضاعت کرده به همین دلیل در امریکا و کانادا بسیار محبوب است.
او تابه امروز 30 آلبوم Studio تولید کرده و همچنان فعال است. در آخر تهیه فول آلبوم ایشان یا حداقل آهنگهای ذکر شده را به شما توصیه میکنم.



No comments:

Post a Comment